360° inzicht in uw klanten én leveranciers

De wijnimport kenmerkt zich door een breed assortiment vanuit verschillende continenten, vaak in uiteenlopende prijssegmenten en kwaliteiten. Afnemers variëren van supermarkten en drankengroothandels tot horeca- en speciaalzaken. Maar ook rechtstreekse levering aan particulieren is steeds meer in opkomst met vaak een ander markt- en/of logistiek concept. Het opbouwen van langdurige duurzame relaties met klanten en wijnhuizen staat nog steeds centraal. Als wijnimporteur weet u dat de service die u uw afnemers biedt een onmisbare onderscheidende factor kan zijn. Echter die service gaat steeds verder dan alleen het product dat u levert. Het veranderende eisenpakket van uw afnemers vergt niet alleen de nodige snelheid, flexibiliteit en efficiëntie van uw organisatie, maar ook diepgaande kennis van het gedrag van uw afnemers. Zonder dat u het weet kan dit tot hoge cost-to-serve kosten leiden, die een groot deel van uw omzet kunnen opslokken en daarmee marges onder druk zetten.

Lees meer

DIN Dranken voor Microsoft Dynamics 365

Om gefundeerd beslissingen te nemen over de markten die u wilt bedienen en het assortimentsbeleid dat u voert dient u transparant inzicht te hebben in uw bedrijfsprocessen en bijbehorende klantgerelateerde kosten. Met DIN Dranken voor Microsoft Dynamics 365 Business Central bieden we u een bedrijfsbreed inzetbare ERP oplossing die antwoord biedt op de specifieke uitdagingen van de wijnimporteur en -distributeur met onder andere:

  • Versnelde orderafhandeling met behulp van klantassortimenten;
  • Optimaal voorraad- en magazijnbeheer met o.a. RF scanning of voicepicking;
  • Geïntegreerde accijnsadministratie;
  • System-to-system integratie met EMCS (Excise Movement and Control System);
  • Productschapaangiftes;
  • Inzicht in de opbrengst per wijn, per afnemer of per producent;
  • Uitgebreide prijsafspraken waaronder staffels, actieprijzen en prijslijsten;
  • Reserveringen van (primeur) wijnen;
  • Verbeterd assortimentsbeheer, waaronder ondersteuning van jaargangen en wijnkenmerken;
  • EDI met afnemers en logistiek dienstverleners;
  • E-commerce: integratie met portals, webshop of online (bestel)platforms.

Meer informatie?

Bekijk onze DIN Dranken branchefolder!

Din Solutions in Belgie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis di.

Ga verder