DIN EMCS klanten met succes over op EMCS fase 3

Geplaatst op 11 maart 2014 in Accijns & EMCS.

Vorig jaar augustus kondigde de Douane al aan dat er een nieuwe fase aankwam voor de system-to-system koppeling voor accijnsadministratie: EMCS Fase 3. Deze overgang vond plaats op 13 februari 2014. Onder begeleiding van DIN Solutions zijn alle EMCS klanten succesvol over naar EMCS Fase 3. Hierdoor voldoen al deze gebruikers aan de nieuwste richtlijnen voor communicatie via de system-to-system koppeling voor accijnsregistratie met de Douane.

Begin januari heeft DIN Solutions al de testfase van EMCS Fase 3 doorlopen. Tijdens deze interactieve testfase tussen DIN Solutions en de Douane is met behulp van verschillende testscenario’s de gehele EMCS Fase 3-module getest met als resultaat dat de EMCS module "DIN Accijnzen en Reserveringen" voldoet aan de specificaties van EMCS Fase 3. Met trots kunnen we dan ook mededelen dat de Douane de EMCS Fase 3-module heeft goedgekeurd en vrijgegeven voor gebruik.

Eén standaard voor alle EMCS klanten

Product Manager Sander Crousen licht toe:  “Fase 3 omvatte hoofdzakelijk technische wijzigingen in de berichtenstructuur van de system-to-system koppeling met de Douane. Gebruikers zullen zelf weinig merken van deze overgang omdat de wijzigingen vooral aan de achterkant hebben plaatsgevonden. De overgang naar EMCS Fase 3 gaf ons echter wel een mooie gelegenheid om nieuwe functionaliteiten en wijzigingen in het systeem door te voeren en met de nieuwe fase uit te leveren, ” aldus Crousen. “EMCS Fase 2 is dik twee jaar actief geweest. In die tijd heeft DIN via haar EMCS-gebruikers diverse suggesties ontvangen om het systeem verder te optimaliseren. Zaken die bijvoorbeeld voorheen als maatwerk werden geduid zijn nu gestandaardiseerd met als voordeel dat elke EMCS klant nu op dezelfde wijze werkt zonder dat daarbij uitzonderingen zijn gemaakt in maatwerk. In combinatie met onze deskundigheid en de nauwe samenwerking met de Douane heeft dit geleid tot één uniforme standaard ontwikkeld waarbij de gebruikservaring van de klant centraal staat.”

Voor EMCS werkt DIN Solutions met een dedicated project team, waaronder disciplines vanuit Product Management, Development en Consultancy. “Groot voordeel van werken met één vast team is dat ieder lid ook al betrokken was bij eerdere EMCS fases. Wij weten dus precies welke stappen we met onze EMCS klanten en de Douane moeten doorlopen om de testfase en overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen.  Tevens hadden we voor deze fase gezorgd voor vooraf instelbare software. Hierdoor konden we een groot deel van het voorbereidende werk al op afstand doen met als voordeel dat onze klanten het nieuwe EMCS op de dag van livegang direct in gebruik konden nemen.”

In totaal zijn zeven klanten overgaan naar EMCS Fase 3, waaronder zowel Nederlandse als Belgische klanten. Over een vervolgfase is nog niets bekend, maar verwacht wordt dat deze er zal komen. We zullen u via onze DIN Dranken Update blijven informeren over deze nieuwe ontwikkelingen. Wilt u op de hoogte blijven? Schrijf u dan hier in!

Whitepaper DIN Accijns en EMCS voor Microsoft Dynamics 365

U ontvangt de PDF binnen enkele minuten in uw mailbox.
Branches: 
Drankproducenten
Wijnimporteurs
Drankengroothandel en -distributie
Food en Horeca groothandel

Din Solutions in Belgie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis di.

Ga verder