DIN Life Cycle Service: Boomsma vertelt

Geplaatst op 19 oktober 2015 in Microsoft Dynamics, Software, Strategie.

Recent heeft Boomsma Distilleerderij haar DIN Dranken omgeving laten upgraden van NAV 2013 naar NAV 2015.

Jelle Land van Boomsma : "Wij hebben de upgrade van NAV 2013 naar NAV 2015 als nagenoeg probleemloos ervaren. Geen grote wijzigingen, er waren slechts een paar kleine aanpassingen nodig. Ook ons maatwerk werkt na de upgrade probleemloos. De vorige update was over een periode van 10 jaar, dat is een zeer ingrijpende herimplementatie geweest. Deze nieuwe manier van upgraden is daar niet mee te vergelijken. Een herimplementatie, die veel tijd en geld kost, willen wij eigenlijk niet meer. Liever in kleine behapbare stapjes zoals we dat nu hebben ervaren. De upgrade naar NAV 2015 heeft ons slechts 10 uur testtijd gekost".

Een groot voordeel van het Life Cycle Service concept vindt Boomsma dat er geen grote herimplementaties meer nodig zijn in de toekomst, de organisatie is altijd klaar voor de laatste (wettelijke) ontwikkelingen. Jelle: "Dat is destijds ook de reden geweest om voor DIN te kiezen. Het maatwerk wordt zoveel mogelijk buiten de standaard gehouden en kan dus makkelijk mee worden overgezet".

DIN Dranken ervaart de organisatie als een belangrijke ondersteuning. Jelle: "Wij kunnen niet zonder een goed werkend ERP-systeem. Net als met een auto, die moet starten en rijden, verder geen gezeur. De garage moet het onderhoud verzorgen, maar daar willen wij zo weinig mogelijk last van hebben". De tijd die Boomsma moet investeren en de kosten die zij maakt, vallen voordeliger uit. De organisatie wordt niet meer overbelast door éénmalige grote upgrades.

Jelle: "Als alle klanten meedoen met de DIN Life Cycle Service, dan kan DIN Solutions zich richten op 1 of 2 versies van NAV en hoeft geen tijd meer te besteden aan oudere versies. Dan kan DIN de nieuwste ontwikkelingen volgen en daarop inspelen door nieuwe functionaliteiten in te bouwen".

Branches: 
Drankproducenten