december 2018
Drankenhandel Somers-Hendrikx migreert naar de Cloud met DIN Dranken

Drankengroothandel Somers-Hendrikx is al 85 jaar een echt familiebedrijf. Inmiddels is de groothandel in handen van de derde generatie en heeft John Somers samen met zijn vrouw de dagelijkse leiding. Naast een zeer uitgebreid assortiment van onder andere frisdranken, koffie en thee, bier, gedistilleerd, (alcoholvrije) wijn en diverse non-food artikelen staat Somers-Hendrikx bekend om hun klantgerichtheid. Hun vriendelijk personeel staat garant voor goede service en kennis van zaken. 

Sinds 2010 is Somers-Hendrikx klant bij DIN Solutions. Onlangs zijn ze door middel van een upgrade live gegaan met de nieuwste versie van DIN Dranken voor Microsoft Dynamics NAV. Hierbij hebben ze de keuze gemaakt om vanaf de livegang via de DIN Cloud te werken. Hierdoor was er geen investering meer nodig in eigen servers maar ook het eigen beheer daarvan is niet meer aan de orde.

Eigenaar John Somers vertelt over de livegang:

"De samenwerking met DIN verliep wederom goed. Het grootste verschil na de upgrade met hoe we voorheen werkten is dat we nu in de cloud werken in plaats van op een eigen server. Hier zitten wat mij betreft eigenlijk geen nadelen aan, we zijn probleemloos overgestapt. Na de livegang hebben we toegang gekregen tot allerlei nieuwe functionaliteiten, zo is bijvoorbeeld de zoekfunctie een stuk handiger geworden. Uiteraard is het in het begin even wennen aan sommige nieuwe werkwijzen, maar we zijn tot dusver erg tevreden. De volgende stap is dat we een pilot gaan doen met de DIN Proof of Delivery App voor onze chauffeurs. We kijken ook daar met vertrouwen naar uit."

Gecombineerd met de upgrade heeft Somers ook gekozen voor de Life Cycle Service dienstverlening. Dit betekent dat ze vanaf nu jaarlijks worden geüpdate naar een actuele versie.

Vragen? Maak kennis met Jos Knops, sparringpartner voor drankenspelers.