Klantgericht verkopen begint bij de juiste klantinformatie

Customer Experience, ofwel klantbeleving bepaalt in steeds grotere mate het onderscheidend vermogen en succes van uw bedrijf. Maar hoe goed kent u uw klant? Weet u waar uw klant waarde aan hecht en wat hem drijft om juist bij u te kopen en niet bij uw concurrent? Maakt u effectief gebruik van de klantinformatie die u verzamelt?

360 graden profiel

Hoe meer informatie over uw klant beschikbaar is, des te beter en relevanter kunt u inspelen op zijn behoeftes en weet u welke acties u kunt ondernemen om hem optimaal van dienst te zijn. Zo overtreft u verwachtingen, kunt u een duurzame relatie met klanten en relaties opbouwen en verkoopt u effectiever.

Klantinformatie bij elkaar zoeken kost tijd, omdat deze zit opgeslagen in verschillende personen, afdelingen, documenttypen en systemen. Hoe meer klanten en relaties u heeft, hoe groter de uitdaging om al deze informatie te beheren en effectief te gebruiken in uw klantbenadering. Uw wens is één centrale plek waar u alle relevante klantinformatie kunt raadplegen, of u nu onderweg bent, een klant bezoekt of vanuit kantoor werkt.

DIN Dranken template

Speciaal voor de drankensector heeft DIN Solutions een CRM dranken template voor Microsoft Dynamics ontwikkeld die alle relevante informatie van Microsoft Dynamics 365 Business Central én de specifieke DIN Dranken functionaliteit binnen CRM inzichtelijk maakt op één centrale plek. Het resultaat: een 360° klantprofiel waarmee u de effectiviteit van uw marketing- en salesactiviteiten kunt verbeteren. Het doel: de ultieme klantbeleving creëren en een duurzame klantrelatie opbouwen. Zo kunt u:

  • uw klant op zijn behoeften afgestemde producten en diensten aanbieden;
  • uw verkoopbuitendienst met een tablet of smartphone toegang geven tot alle relevante klantinformatie;
  • alle interacties met uw klant en leverancier op consequente en gestructureerde wijze vastleggen, van telefoongesprekken tot bezoekverslagen, e-mails en contractwijzigingen;
  • uw marketing- en salesafdeling proactief sturen dankzij overzichtelijke dashboards.

Verkoopdirecteur

Dankzij overzichtelijke dashboards met verkoop- en marketinggegevens krijgt u direct inzicht in de effectiviteit van uw marketing en sales activiteiten. Zo bent u op de hoogte van de verkoopprognoses in elke verkoopfase, en kent u de verkoopresultaten per verkoper, afzetkanaal en campagne. Daarnaast heeft u direct inzicht in de opbrengsten per marketing investering en daarmee een reëel beeld van uw marketing ROI.

Verkoopbuitendienst / accountmanager

Als accountmanager kunt u uw klanten direct en snel helpen, ook als u onderweg bent. Zo is alle relevante klantinformatie binnen handbereik via een smartphone of tablet. Door u onderweg realtime inzicht te geven in de laatste verkoop- en klantgegevens kunt u beter inspelen op actuele ontwikkelingen bij uw klant. Hierdoor worden verkoopgesprekken productiever en meer waardevol. Daarnaast zorgen overzichtelijke dashboards ervoor dat u geen enkele verkoopkans meer mist. Zo kunt u niet alleen informatie rondom artikelen, voorraad en klantassortiment direct in CRM opvragen, maar ook openstaande posten, leveringen en facturen.

Binnendienstmedewerker

Als binnendienstmedewerker bent u minder tijd kwijt aan het opzoeken en verwerken van klantgegevens. Alle relevante klantinformatie is op één centrale plek inzichtelijk. Hierdoor kunt u vragen van klanten sneller en beter beantwoorden en de buitendienst optimaal ondersteunen bij verkoop en service. 

Marketeer

Weten wie uw klant is begint bij het effectief gebruiken van relevante klantinformatie om campagnes te personaliseren. Met CRM kunt u uw campagnes vanaf één centrale plek plannen, beheren en uitvoeren. Zo kunt u uw klanten volgen in het aankoopproces en op basis van de juiste segmentatie klanten met het juiste aanbod en frequentie benaderen. Dankzij op de functie toegespitste dashboards kunt u direct het succes van uw campagne activiteiten meten en daar waar nodig mensen en middelen bijsturen.

Zo kunt u:

  • de salespipe en inkomsten voor elke marketing investering meten om een reëel beeld van uw marketing ROI te krijgen;
  • klantgroepen naar potentie segmenteren en zo bepalen welke investering in tijd en geld nodig is om klanten te binden;
  • actiemailings versturen naar specifieke klantgroepen op basis van segmentatiekenmerken.

Meer informatie?

Wilt u meer weten over CRM of onze integratie van CRM met Dynamics 365 Business Central? Neem dan contact met ons op.

Din Solutions in Belgie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis di.

Ga verder