What's New in NAV 2016?

Geplaatst op 09 maart 2016 in Blog, Microsoft Dynamics, Software, Strategie.

Vorig jaar oktober heeft Microsoft de nieuwste versie van Microsoft Dynamics NAV vrijgegeven: NAV 2016. Voor de ontwikkeling van functionele en technische verbeteringen heeft Microsoft bij deze versie de terugkoppeling van gebruikers als uitgangspunt genomen. De belangrijkste en meest interessante verbeteringen in NAV 2016 hebben we voor u uitgewerkt.

Office 365

Office 365
Microsoft heeft het online (samen)werken nog makkelijker gemaakt. Office 365 is eenvoudig te koppelen aan Dynamics NAV, Power BI en Dynamics CRM. SharePoint en e-mail kunnen eveneens worden gelinkt. Daarnaast kunt u dankzij de verbeterde integratie van Microsoft Dynamics NAV 2016 met Office 365 met één keer inloggen gebruik maken van al uw gegevens. Middels een single sign-on krijgt u toegang tot NAV, Outlook en SharePoint.

Vanuit DIN worden de mogelijkheden en de positionering van Office365 momenteel onderzocht in een innovatieonderzoek.

Video
Meer weten over Office 365? Bekijk dan hier de video.

Video Office 365

Screenshot Power BI

Power BI
Sinds NAV 2015 is Power BI als Business Intelligence tool aanwezig. Sindsdien investeert Microsoft flink in Power BI als oplossing.

In NAV2016 heeft Microsoft standaard connectors beschikbaar gesteld die het mogelijk maken om snel uw Dynamics NAV omgeving te koppelen aan een online BI dashboard via powerbi.microsoft.com

Website Power BI

DIN Solutions is bezig om haar portfolio uit te breiden met een Business Intelligence oplossing, die tevens voorziet in BI gericht op de DIN branches Food en Dranken. Via een innovatieonderzoek wordt momenteel bepaald hoe dit BI aanbod eruit moet zien.

Impressie Microsoft Dynamics CRM Online

CRM Online
Maakt u of overweegt u gebruik te gaan maken van Microsoft Dynamics CRM dan zou upgraden naar NAV 2016 op je lijstje moeten staan. NAV 2016 biedt een out-of-the-box oplossing die integratie met CRM Online gemakkelijker maakt. Door zowel met Dynamics NAV als Dynamics CRM te werken kunt u maximaal profiteren van uw data binnen alle lagen van uw organisatie.

Workflow

Workflow
Met workflows (werkstromen) is het mogelijk om goedkeuringsstromen te definiëren, waarbij diverse personen of afdelingen een goedkeuring of actie moeten uitvoeren, alvorens de volgende stap kan worden gezet. Je kunt een workflow bijvoorbeeld definiëren voor het goedkeuren van een orderdocument, maar ook voor het aanvullen van stamdata voor een nieuwe klant of artikel, waarbij diverse afdelingen betrokken zijn. De workflows kunnen worden opgezet via sjablonen. Microsoft levert zelf al 20 Out-of-the-box sjablonen voor workflows mee in NAV 2016. Zo kunt u snel aan de slag met de inrichting en gebruik ervan.

DIN Solutions onderzoekt momenteel de mogelijkheden van deze nieuwe workflow-functionaliteit en zal deze vanaf NAV2016 in ieder geval gaan gebruiken voor een aantal DIN functionaliteiten met betrekking tot vooruitbetalingen.

Video
Weten hoe dit binnen NAV 2016 werkt? Bekijk dan hier de video.

Video werken met workflow

Boekingsvoorbeeld NAV

Boekingsvoorbeeld
Een veel gestelde vraag door klanten is om inzicht te krijgen in boekingen vóórdat deze daadwerkelijk geboekt zijn. In NAV 2016 is het nu mogelijk om dit inzicht te geven. Vóórdat een boeking is uitgevoerd kan via een boekingspreview de reeds aan te maken posten worden bekeken. Deze boekingspreview voorkomt daarmee correctieboekingen achteraf.

Video
Weten hoe dit binnen NAV 2016 werkt? Bekijk dan hier de video. Tevens vindt u hier een video van alle verbeteringen op financieel vlak binnen NAV 2016.

Video boekingsvoorbeeld Video overzicht Finance verbeteringen NAV

Uitstelsjablonen

Uitstelsjablonen
Het is nu mogelijk om eenvoudig kosten of omzet uit te smeren over meerdere periodes. Ontvangt U jaarlijks een kostenfactuur die u over iedere maand van het jaar wilt uitsmeren, dan kunt u dit instellen en kunt u het bedrag volgens een zogenaamd deferral schema uitsplitsen per periode.

Video
Weten hoe dit binnen NAV 2016 werkt? Bekijk dan hier de video.

Video uitstelsjablonen

OCR

OCR-scanning
Via OCR (Optical Character Recognition) is het automatisch herkennen van tekst in NAV2016 toegevoegd. Via een scan- of importfunctie is het mogelijk om een inkoopfactuur te importeren in NAV en deze als inkoopfactuur aan te laten maken. De OCR-scanning is een eenvoudige en laagdrempelige scanfaciliteit, waarmee inkoopfacturen kunnen worden herkend en automatisch aangemaakt.

DIN Solutions onderzoekt deze functionaliteit en beoordeelt in hoeverre deze functionaliteit een aanvulling is voor het portfolio. DIN Solutions heeft via ISP-Invoice reeds een partner product waarmee inkomende facturen kunnen worden gescand en gematched.

E-Services
Werkt u veelvuldig met diverse valuta’s en zijn koersfluctuaties kritisch voor uw bedrijfsvoering? In NAV2016 is het mogelijk om via een instelbare web service koppeling de wisselkoersen periodiek of op verzoek te updaten, zodat u op ieder gewenst moment de up-to-date wisselkoers in NAV tot uw beschikking heeft.

Webclient NAV

Web Client
De NAV Web Client is aanzienlijk verbeterd qua snelheid maar zeker ook qua functionaliteit, waardoor er nauwelijks nog verschillen zijn met de Windows Client. In de Web Client is nu ook een “zoek” functie beschikbaar en ook diverse instellingen zoals bijvoorbeeld het omzetten van de taal kunnen in de webclient worden geregeld. 

Ook de Web Client is opgenomen in het innovatie-onderzoek van DIN Solutions. Hierin onderzoeken we de positionering van NAV cliënts en hoe deze het beste gebruikt kunnen worden vanuit verschillende behoeftes en omgevingen.

Video
Weten hoe de nieuwe Web Client is verbeterd binnen NAV 2016? Bekijk dan hier de video.

Video web client impressie

Mobile

Mobiele Apps
Uw organisatie aansturen met uw mobiele telefoon, dat is mogelijk vanaf NAV 2016. In NAV 2015 werd de Tablet Client al geïntroduceerd en daar heeft Microsoft nu ook de Phone Client aan toegevoegd. Door gebruik te maken van de Microsoft Apps, heeft u ook op uw mobiele telefoon alle belangrijke gegevens op zak.

Betere integratie met de cloud
Een betere integratie met de cloud, dat is waar Azure voor staat. Azure ondersteunt de IT systemen en programma’s die uw organisatie gebruikt.  Uw ERP-systeem is overal ter wereld en ten allen tijde bereikbaar via een internetverbinding. Uw ERP systeem kan perfect samenwerken met andere IT systemen en programma’s.

Din Solutions in Belgie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis di.

Ga verder